Försäkringsombud

har man gått och blivit 🙂 Känns som ett bra komplement till tidningsjobbet. Jag kommer nu i början att arbeta  med framförallt hundförsäkringar, men även katt och häst. Jag kommer att jobba för försäkringsbolaget If och har varit på en utbildningsdag som var väldigt givande. Det är mycket information och det finns mycket att lära och plugga på, men det är samtidigt väldigt kul 😀 Med tiden och erfarenheter kommer detta förhoppningsvis att flyta på bra och det känns som ett nytt spännande kapitel.

Så har du funderingar på vilken försäkring som skulle passa ditt djur så hör gärna av dig så kan vi tillsammans kolla upp det bästa alternativet som passar just dig. If har många bra erbjudanden och är unikt med att ha ett fast självrisk kostnads pris! Ni kontaktar mig lättast på annali84@hotmail.com än så länge, där ni kan lämna kontaktuppgifter så mailar eller ringer jag upp er.

När man saknar

-den stora trädgården där man bara kan öppna dörren så att vovven själv kan gå ut på kvällstoan.

-den svarta glansiga och mjuka pälsen att mysa och sniffa på och tillsammans ligga i sängen allihopa och somna till smattret utanför fönstret.

-att vakna upp till ett ”flin” och en hysteriskt viftande glad svans.

-att kunna gå utanför dörren och träna på stora ytor när man vill.

-att få se samhörigheten mellan katterna och hundarna.

-kärleken.

-landet och friheten.

-det fina man hade.

Det är då det blir tungt och gör ont. Ett beslut som jag inte kan ta tillbaka. Ett beslut som jag måste lära mig att leva med. Ett beslut som har gett mig erfarenheter som jag inte ville ha. Men det kommer komma värre beslut i framtiden. Beslut som jag inte kommer att kunna påverka. Jag har fortfarande mycket fint kvar. Sånt är livet!