Ha kul och hålla det enkelt

Blickar framåt och årets motto är att försöka hålla saker och ting enkelt, vilket är lättare sagt än gjort 😉 Jag kommer fortsätta starten på detta året som jag avslutade år 2013 med egenträning, hundträning och sociala festligheter däremellan 😉 En lång tid med för mycket spänningar har lett till att mitt pulserade ljud i örat fortfarande besvärar mig.

Min högra axel och högra sida av nacken känns fortfarande svag trots träning och det är just detta som gör att jag måste jobba mycket med avslappning. Ju mer jag spänner och stressar upp mig desto värre blir ljudet i örat och smärtan i nacke/axel. Monotona rörelser och positioner skall undvikas vilket innebär att jag skall fortsätta hålla ner tiden framför datorn, vilket har funkat bra de senaste veckorna. Tyvärr finns det en del saker man måste göra framför datorn, men tack vare Eros får jag naturliga pauser när han behöver ut 😉

Oviss framtid tynger, men några aktiviteter som är skrivna är ”Holiday on Ice” med mor, Jenny och Gabriel, en flygresa ner till Frankrike och hälsa på och hämta hem syster och förhoppningsvis partaj till ”Summerburst” i Göteborg. Våren och sommaren brukar fyllas på med en del hundtävlingar där jag hoppas vi är redo för en start i lydnadsklass 2 🙂

Jag har skrivit om lite funderingar kring att delta i löptävlingen ”Hundlöpet”, men det ser ut som den krockar med andra aktiviteter i Maj så får se om man joinar Dvärgschnauzer-gruppen nere i Malmö istället för i Göteborg. Vi har haft joggingpaus nu när jag varit dålig och det märks på Eros som står och galopperar på stället som en häst när man är ute och går. Dax att ta tag i löpträningen igen och sparka igång 2014 ordentligt!

Lämna en kommentar