Kan inte hjälpa det

men jag gillar att hösten har kommit med dunder och brak 🙂 Jag kan dock hålla med om att det inte behöver regna så in i tusan, uppehåll och svalare temperatur är toppen, men det kommer nog det med så småningom. Jag gillar när man får pälsa på sig och man småryser när man går ut med hunden för att sedan få krypa in i värmen med tända ljus och hålla sig inne med gott samvete 😉 Det har sin charm, plus att både jag och Eros fungerar bättre när vi inte håller på att dö av värmeslag 😉

Nåväl, träning av olika slag fortsätter. Idag var vi uppe i pissregnet och blåsten och körde agility eller jag coacha och Frida sprang med Eros 🙂 Dock sparng hon inte bara utan satsa även gärnet i ett byte så hon gjorde en grymt snygg vurpa! Man måste satsa för att vinna 😉 Direkt därefter var det dax för de större djuren att få sin träning.

Idag var vi ett gäng på fyra stycken(jag, Jenny, Frida och Rose-Marie) som gav oss ut i ca 2 timmar i sadeln 🙂 En enorm ardenner, en fjording, en cob och en arabmix gjorde skogen osäker 😛 Nya ridvägar är hittade och det blev både trav och galopp i fin natur. Däremellan blev det även lite rodeo och miljöträning. Frida har som vanligt missuppfattat läget att man skall sitta PÅ hästen och rida och inte hänga på sidan 😉 En het arabmix med olater är inte alltid så trevlig att rida, men inga rumpor hamna på backen så det blev en godkänd ritt!

Caramac & Jenny, Ville & Rose-Marie, Frida & Dino, Linus & typ jag 🙂

Nu är det nedräkning för läkarbesök imorgon bitti. Hoppas på att få bra hjälp med min häl så jag en gång för alla kan få en smärtfri sådan. Resten av veckan innehåller mer träning, möte, jobb och till helgen skall vi på en spännande clinic, jag och Eros 🙂 Nu efter flertalet timmar ute blir det soffhäng med tända ljus och några avsnitt ”Hem till Gården”.

Lämna en kommentar