På spåret

Idag började jag och skägget vårat nya liv inför tävlingssäsongen 2014 😉
En vän som bor typ runt hörnet arbetar med hälsa och träning och har börjat gå morgonpromenixer. Kl 06.30 stod jag och skägget redo för en hurtig pw i ca 40 min. Det var friskt och gött och trevligt med promenadsällskap 🙂 Efter blev det en god frukost innan det var dax att åka till läkaren för att kolla upp min fot och mitt pulserade ljud i örat. Fick bekräftat att det är hälsporre jag har så nu måste jag fixa ordentliga inlägg. Ljudet i örat kan bero på inre stress och läkaren skulle prata med hals- och öronmottagningen och därefter återkomma. För övrigt är jag frisk som en nötkärna! Så lär jag mig bara att kontrollera mina tankar på ett bättre sätt kanske jag kan få bort det jobbiga och väldigt irriterande ljudet i örat så småningom 😉

Nog om min söndriga kropp 😉 Hemma blev det plugg som dock inte flöt på så bra som jag ville. Har en tendens att bli trött när man bara skall läsa igenom massa sidor, men förhoppningsvis så har lite fastnat ändå, prov både på måndag och torsdag nästa vecka så börjar känna mig lite nervös. Resten av kvällen har som vanligt tillbringats med vänner och hundar 😉 Idag var det spår som gällde och eftersom jag och Tina var först på plats gick vi ut spåren. Man får sätta fart så fort som möjligt nu eftersom mörkret börjar komma fortare och fortare. Jag lade till Helge, två L spår med massa apporter i och sen lade jag även ett till Eros på ca 260 m, 5+slut med ca 1 tim liggtid. Under tiden gick Tina ut ett spår till Malin med Happy som dök upp lagom till fikan 🙂 Det är härligt att ha hittat två bra tränings vänner att köra spår med 🙂 Det är mycket roligare än att köra själv plus att det är alltid bra att kunna bolla tankar och funderingar med externa ögon 😀

Dagens spår såg ut såhär. Det till vänster är det lagda på ca 260 m och det till höger är hur vi gick ca 330 m.

Trots lite fnurr på tråden så är jag grymt nöjd över hur han spåra idag. Vilken skillnad det var idag mot förra gången. Kände att han blev annorlunda när det var jag som hade gått spåret som gjorde att han låg på bra i linan och spåra mer noggrant än vad han brukar 😀 Tror jag skall lägga fler spår själv för att stärka upp spårarbetet ytterligare.

Något som vi behöver lägga träning på är apportering utav apporterna och få bort tugget. Det har blivit lite väl mycket tugg det senaste och det vill jag inte ha utan jag vill att han skall apportera pinnarna, dock inte nödvändigtvis in till mig, men lyfta upp dom. Så, detta står på träningslistan framöver. Sen eftersom man är tjej så skall man ju tydligen kunna göra fler saker på samma gång så idag lyckades jag även att filma bitvis utav spåret 😉 Är riktigt nöjd över hur det ser ut och framför allt hur det känns! Spår är KUL!