-900 gr och pigg som fan!

 

Eros

Sen sist har ett nytt blodprov tagits på fett i blodet och på sköldkörteln. Resultatet är att fettet tyvärr är oförändrat, men sköldkörteln är utan anmärkning. Känner mig ändå rätt lugn vad gäller svaret, då det trots allt inte har gått så lång tid och ingen vet ju hur länge han har gått med det och att göra en förändring rent kroppsligt tar tid. Han har dock under den knappa månaden gått ner 900 gr, nästan ett kilo och det är mycket på så kort tid, men det har gjort honom gott 😉 Tanken är att han skall ner ett halvt kilo till, men det skall ske under uppbyggnad.

Anledningen till viktuppgången är ett foderbyte som jag gjorde för några månader sedan. Jag märkte att han la på sig något enormt (bytte såklart foder igen), men tror att i denna veva så bröt allt ut och fick ”fäste”. Nåväl, på måndag skall vi kolla hjärtat nere i Göteborg så vi får en status på det innan vi sätter igång honom ordentligt. Tanken är att han skall börja simma alt. köra vattentrask, vi får se vad som känns bäst helt enkelt. Annars så känns han riktigt fin! Han har fått tillbaka sitt skinn utan massa fett under och hela ”fettkudden” på rumpan är borta 🙂

Ikväll åkte vi upp till klubben en sväng. Gick inte att motstå solens strålar och det sög rejält i träningstarmen. Eros var pepp som vanligt och gick riktigt fint. Vi körde igenom rutan, hålla apport i fast grepp, fritt följ bland rallyskyltar och platsliggning. Äntligen har jag tagit tag i nedläggandet i platsen så han inte lägger sig som en böjd banan och vips så blir platsen genast mycket stabilare och bekvämare 😉 Igår körde vi hemma inomhus när det pissregna ute och jobbade på nedläggandet och bara efter några få repetitioner så har han fattat grejen. Säger bara det, BELÖNINGSPLACERING! 😀

låda

Vi sysselsätter oss även med andra aktiveringar så som ”hitta godis i låda” 😉 Han är bara så jäkla rolig att sitta och titta på. Ylar, ber om hjälp, skiter i hjälpen och ”kan själv” 😀 Annars knallar det på här hemma. Tyvärr inte som jag hade tänkt det och det blir återigen en tuff period då jag står utan jobb på måndag..igen 😦 De tog in för mycket folk på nattskiftet och några fick gå, men jag hann säga upp mig ifrån Vitakraft innan. Så, nu är man tillbaka på ruta ett igen. Inte nog med det så har jag fruktansvärt ont i fötterna. Var hos läkaren igår och det visar sig att jag har ett för kort ben. Kopierar inlägg från fb:

Två år senare, tre olika läkare, tejp, piller, massage, sulor, stretching, fotbad, röntgen, spruta och vila och idag får man svaret att vänster benet är kortare än höger och jag har gått med en enorm snedbelastning som nu även klättrat upp i benet?!!?!! Sant eller falskt… De är frågan men nått galet är det eftersom jag inte kan gå.

Tid hos Fotriktigt är bokad, dock en månad bort, men bad om att bli uppskriven om någon avbokar sin tid. Att tro på sjukvården är inte lätt. Hade ju kunnat besparat mig smärta, energi och ork om de första läkarna hade vart noggrannare och kollat ordentligt och inte bara trott!

Ja, det finns väl inte så mycket mer att säga om det mer än att jag hoppas komma iordning med allt snart så jag kan må bättre och kunna gå utan smärta. Så, jag och skägget är verkligen ett radarpar: Vi går på smärtstillande, vi måste tappa vikt och vi ska börja simma (tyvärr inte i samma bassäng 😉 ). Tur är ändå att vädret börjar gå åt rätt håll. Ljusare på kvällarna så man kan hålla igång längre och är det någon som njuter av solens strålar så är det Eros ❤

soleros

 

 

 

Lämna en kommentar