Mello

Underbart skön dag idag! Känner en smygande känsla utav förkyldning, men hoppas kunna tänka bort den :). Sov ut i morses då jag har två snälla föräldrar som tog ut skägget på promenad så jag inte behövde. Väl uppe blev det god frukost och sen gick jag ut i det fina vädret och körde kontaktfältsträning med Eros. Kan man bli mer lycklig än att få köra lite agility igen 😀 Han var helt tokig och gjorde skitfina kf. Körde några rep och kollade sen av tassen med lite böjprov på tårna utan någon markering…skönt! Så snart kan vi nog börja träna lite mer ordentligt igen vad gäller agility som vi inte har gjort på säkert över ett halv år nu. Blir spännande att se om jag kommer kunna styra honom överhuvudtaget 😉

Dagen tilllbringades sedan sovandes i soffan, då kalas hos farbror blev inställt. Var skönt att sova lite till dels för jag inte känner mig helt på topp men även då jag varit så trött de sista timmarna på jobbet, inget bra om man kör bil. I natt är det skitrundan igen, men det positiva är att den bara är på ca 3 tim. I kväll gick mor, far och jag en liten längre runda i det sköna vädret, njöt av varje sekund. Himla skönt att kunna variera rundor i oändlighet här ute. Så mycket som jag varit ute och gått i vinter har jag inte kunnat göra på ca 3 år, så känns riktigt gött! Nu går melodifestivalen(mello) på tv:n och jag hejar på Sean Banan 😀 Haha, typ den enda låten som man kommer ihåg utav alla som deltar i kväll, vilket tyder på att det är en bra mellolåt 🙂

Kingen glider in, bild från google (metro)